Almodovar Sineması’nın Karakteristikleri Bağlamında “Paralel Anneler” Filmi’nin İncelenmesi
Özet Görüntüleme: 173 / PDF İndirme: 62
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.10702240Anahtar Kelimeler:
Almodovar, Modernist, Brecht, Sinema, İspanyaÖzet
İspanya’dan yola çıkarak evrensele ulaşmayı başarmış bir film yönetmeni olan Pedro Almodovar, her Autéur gibi yapıtlarında tekrarlanan özgün unsurlar barındırır. Sanatçı’nın hemen bütün filmlerinde yer alan bu elementler, Almodovar Sineması’nın ilk bakışta tanınmasını sağlar. Almodovar’ınm 2021 tarihli “Paralel Anneler” filmi, söz konusu karakteristiklerin hemen hepsini içermektedir. “Paralel Anneler” bağlamında Almodovar Sineması’ndaki ortak unsurları belirlemeyi amaçladığımız çalışmamızda, sanatçının diğer filmlerinden de örnekler vererek araştırmaya derinlik katmayı amaçlıyoruz. Bir başka deyişle, araştırma, tek bir film örneğinde Almodovar Sineması’ndaki ortak unsurlara değinmektedir. Bilindiği gibi, “Sinema Sevgisi”, “Otobiyografik Yansımalar”, “Estetikte Modernist Açılımlar”, “Kadın Pratogonistler”, “Dışarıda Kalmış Karakterler”, “İspanya ve Günlük Yaşamı’ndan Seçilen Konular”, “Sinematografi”, “Renk Düzenlemesi ile Mekân Tasarımı’ndaki Bilinçli Seçimler” ve “Sıradan İnsanların Sıradışı Hikâyeleri”, Almodovar Sineması’nın genel karakteristiklerindendir. Pedro Almodovar, “Paralel Anneler” filminde de, klişeleşmiş üretim tarzını yeniden güncellemiş, yine bir başyapıt yaratmıştır. Filmleriyle Çağdaş Avrupa Sineması’nın gururu haline gelen Pedro Almodovar’ın yeni başyapıtı “Paralel Anneler”i, sanatçının filmografisindeki yeri bağlamında inceliyoruz.
Referanslar
Blank, R. (2009). Film&Light, Berlin: Alexander Verlag.
Betancourt, M. (2016). “Understanding the Woman of Pedro Almodovar’s Films”, The Atlantic Internet Sitesi, http: the atlantic.com. understanding the woman of almodovar’s- movies//510926.(12.11.2022).
Delson, J.(1981).“Scenes”, Penthouse Dergisi, New York: Penthouse Publishing.
Yurtsever, İ. (2007). “Dönüş”,Empire Dergisi, İstanbul: Merkez Yayıncılık, Ağustos, 2007.
Eren, E. (2008). “Quantum of Solace”, Sinema Dergisi, İstanbul: Merkez Yayıncılık, Kasım 2008.
Ertan, E. (2010). “Yönetmenin Kurgusu”, Sinema Dergisi, İstanbul. Merkez Yayıncılık Ocak 2010.
Kurt, S. (2019). “Muteber Kurgu, İstanbul: Eskimeyen Kitaplar İnternet sitesi, http: eskimeyen kitaplar. com(muteber-kurgu), (12.11. 2022).
Oluk, A. (2013). Klasik Sinema Anlatısı, İstanbul: Hayalperest Kitap.
Parkan, M. (2020). Brecht Estetiği ve Sinema, İstanbul: Hayalperest Yayınları.
Yalçın B. (2007). “1990lar’da Postmodern Dokunuşlar”, Empire Dergisi, İstanbul: Merkez Yayıncılık, Haziran 2007.
Yeres, A. (1967). “Tanıtma Yazıları: Sinemada Grafik Sanatı ve Saul Bass”, Yeni Sinema Dergisi, İstanbul: Türk Sinematek Derneği, Ağustos 1967.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2024 PEARSON JOURNAL
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.